zondag 12 mei 2019

Wandelen, dronen en een mooi hotel bekijken

Zondag, 12 mei 2019, 10ºC, zonnig, later regen.

Langevåg met in het midden de Devoldfabrieken
Vandaag gaan we wandelen in Langevåg op de bergen daarachter.
We nemen de drone mee, want het is prachtig, zonnig weer en er staat weinig wind.
Achter Langevåg liggen mooie bergen, die we vanuit de haven kunnen zien.

Er zijn hier heel wat wandelpaden aangegeven en hier komen vele Noorse families wandelen.
Veel gezinnen met kleine kinderen, die al vroeg geleerd worden in de bergen te wandelen.
Ze klauteren dat het een lust is om te zien.

Met onze wat stramme benen doen we mee. Margriet komt een heel stuk verder dan ik.

Maar ik heb mijn drone bij me en vermaak me best.

In het Brosundet hotel in Ålesund werden we geïnspireerd door een folder van het Storfjord hotel.
Dezelfde familie, die de eigenaars zijn van het Union hotel in Oye en het Brosundet hotel in Ålesund heeft ook het Storfjord hotel in Skodje gekocht en kompleet gerenoveerd.

Als we daar aankomen kunnen we onze ogen niet geloven, zo mooi is het verbouwd en aangepast en het ligt helemaal boven op de berg en heeft een vrij uitzicht op het Storfjord met op de achtergrond de Sunnmøre Alps. Fantastisch.

We worden gastvrij ontvangen en ze laten ons alles zien.


De lunch was bovendien erg goed en lekker. Een plekje om te onthouden


Het Storfjord hotel




Het interieur is modern maar Noors


Wat een plek en wat een uitzicht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten